Intervija ar Riga Ropax Terminal projekta vadītāju

Paredzams, ka jau pēc pāris gadiem – projektam attīstoties sekmīgi – Rīgas Brīvostā darbu sāks jauns pasažieru un ro-ro kravu terminālis Riga Ropax Terminal. Tas nodrošinās Rīgai pastāvīgu vietu Eiropas kruīza ostu kartē, dos jaunu elpu prāmju līnijām un arī jaunas iespējas ro-ro kravu segmenta attīstībai. 

Par projekta virzību un nākotnes iecerēm BNN iztaujāja Riga Ropax Terminal projekta vadītāju Jūliju Bērziņu.

Septembra vidū piedalījāties lielākajā kruīzu nozares profesionāļu izstādē Seatrade Europe Hamburgā. Pārrunājāt arī kādus tālākas nākotnes plānus par Rīgas iezīmēšanu kruīzu kuģu maršrutu kartē?

– Šī ir Eiropas lielākā izstāde kruīzu nozarē, kurā piedalās gan jūras, gan arī upju kruīzu operatori un nozares eksperti. Daudzviet Eiropā vairāku dienu iekšējie kruīzi pa upēm ir ļoti populāri. Šajā izstādē piedalījās gan lielās ostas – kā Amsterdama un Hamburga, tā, protams, arī Rīgas, Klaipēdas un Tallinas ostas.

Izstādē notiek komunikācija starp ostām, kruīza līnijām, kā arī ar dažādiem cita veida uzņēmumiem, kā, piemēram, ar mums – Riga Ropax Terminal, kas vēl tikai strādā pie jauna pasažieru un ro-ro [roll on/roll off] kravu termināļa attīstīšanas Rīgā. Mēs pamatā fokusējāmies uz komunikāciju ar potenciālajiem investoriem un ar kruīza līnijām.

Protams, galvenais kruīza līniju piesaistītājs ir osta, terminālis ir operators. RoPax [ro-ro/pasengers] sadaļā tikāmies arī ar arhitektiem, jo tuvākajā laikā plānojam izsludināt starptautisku arhitektonisko konkursu saistībā ar šīs teritorijas attīstību. Pieredzes apmaiņa un cits redzējums vienmēr ir noderīgs.

Vai varam sagaidīt, ka Rīgā nākotnē ienāks vairāk kruīza kuģu, kā līdz šim?

– Rīgu gaida dažādi izaicinājumi, jo kruīza kuģi kļūst arvien lielāki un lielāki. Infrastruktūra esošajā, pasažieru ostām ne vienmēr atbilst šo kuģu vajadzībām. Kruīza kuģus, garākus par 300 metriem, mēs pilsētas centrā šobrīd uzņemt nevaram, līdz ar ko tie tiek tauvoti Krievu salā, beramkravu terminālī.

Šāda pieeja ilgtermiņā neatbilst kruīza ceļojuma konceptam. Iedomājaties, kā cilvēks, kurš ir atbraucis kruīzā skaisti atpūsties, izkāpj ārā kravu, nevis pasažieru terminālī, stundu vai citreiz ilgāk brauc autobusā līdz pilsētas centram, kaut ko ātri apskata un brauc atpakaļ?

Visu interviju lasi portālā BNN.